Креативната работилница Sofia Service Jam за четвърта поредна година събра нестандартно мислещи и иновативни участници, които се включиха в надпреварата на в периода 29-31 март. Събитието е част от международната инициативаGlobal Service Jam, която се провежда в над 120 града по света и представлява 48-часово интензивно дизайн предизвикателство.
Домакин и партньор на събитието тази година беше София Тех Парк, а основен организатор е Сдружение |Не|Формално.
По традиция и тази година участниците научиха тайната тема на Global Service Jam 2019 при старта на събитието, а участниците имаха 48 часа да я интерпретират, асоциират с определен проблем(и) и развият прототипи относно иновативен продукт или услуга. През 2019 глобалната тема на инициативата беше надпис BLUE, с черен шрифт на жълт фон. Участниците достигнаха до интересни разработки с помощта на професионалните ментори, които подпомагаха процесите на дизайн мисленето.
Сред разработките на екипите бяха решения за подобряване на мотивацията на служителите в компаниите чрез иновативни настолни игри, които целят да се споделят теми извън работата, да се намали напрежението. Интерес предизвика и игра за деца между 4 и 6 години, която помага на родителите да открият интересите и талантите на своите деца. Имаше и решение за градската среда като мобилно приложение за споделено пътуване, в което се регистрират и пътници и шофьори, а в последствие платформата автоматично подбира хората с еднакви маршрути. Като иновативна беше оценена идеята и за поставяне на временни мебели в градската среда, които са изработени от рециклируеми материали. Целта е да се промени отношението на жителите на София към града.
Всички участници получиха награда – възможност да посетят SmartFabLab, с което ще бъде подпомогнато развитието на техните идеи чрез едномесечен акселератор в Лабораторията и използване на всичките ѝ възможности. Общността на Sofia Service Jam ще продължи да следи развитието на проектите да ги подпомага.
cof